NEWS

27 november 2016

FAYMONVILLE vestigt een distributieplatform in LUMMEN

Het was reeds bekend dat FAYMONVILLE, de constructeur van plateau-opleggers uit Bullange, een participatie bezat in Renting-Car WTS. Dit bedrijf uit LUMMEN verandert nu van naam en heet voortaan MAX Rental...

Klik op de foto's om ze te vergroten

U heeft het al begrepen, het “MAX” logo is de soortnaam voor de producten van de FAYMONVILLE groep, met de bekende MAX Trailer op kop. Het lot van MAX Rental is voortaan verbonden met dat van de Belgische constructeur die zijn financiële invloed wil aanwenden om het platform in Lummen nieuw leven in te blazen, in een lijn van continuïteit, maar met het voornemen van een meer specifieke oriëntering in de richting van de bouwsector.

MAX Rental wordt de vector van de investeringen in de transportsector. Vanuit het besef dat 80% van de acquisities in dat domein gebeuren via renting over 36 of 48 maanden en over 60 maanden voor de aanhangwagens, biedt het bedrijf huurformules op basis van een catalogus die is opgebouwd rond standaardproducten van meerdere merken. De MERCEDES, IVECO en (sedert kort) DAF trekkers krijgen in 2017 het gezelschap van MAN voertuigen. De koopkracht bedraagt zo’n 200 vrachtwagens per dag. Voor de kipbakken werkt de groep samen met MEILLER, waarvan ze invoerder is voor België, en met SCHMITZ Cargobull. Maar daarnaast is er nog het aanbod aan MAX trailers die door de groep zelf vervaardigd worden. Die laatste zet een internationaal netwerk van dochtermaatschappijen op om de Europese klanten te bedienen.

Momenteel telt de vloot voor lange-termijnverhuur 1250 eenheden, waaronder 50% trekkers en 50% trailers voor een omzetcijfer van +/- 26 miljoen. Hoewel de handel vooral verhuurcontracten voor voertuigen in voorraad betreft, is ook heel vaak sprake van rechtstreekse verkoop van gepersonaliseerde, getrokken voertuigen.

Alain FAYMONVILLE, CEO van de groep, hoopt binnen 3 jaar de kaap van de 2000 eenheden te ronden. “Voor de klant vormt MAX Rental een buitenkans”, zo verkondigt hij. “Alle beroepen – van koper tot bankier, transportexpert, onderhoudstechnieker en eventuele overnemer – zijn verenigd op één adres, wat de klant een MAXimum aan vertrouwen geeft…”

Hoewel er nog geen echt programma is voor de autolaadkranen, lijdt het geen twijfel dat PALFINGER van de partij zal zijn, gezien de akkoorden die reeds bestaan voor bosbouwkranen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.