NEWS

18 oktober 2017

LOCQUET POWER & LIGHT, verhuurder van ecologisch licht …

Op veel werven en events is er niet voldoende elektrisch vermogen voorhanden op het vaste net of neemt het te veel tijd in beslag om een aansluiting te voorzien. Mobiele stroomaggregaten kunnen een hulpmiddel zijn, maar LOCQUET biedt duurzamere en efficiëntere oplossingen met zijn hybride systemen.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Dit familiebedrijf verkoopt en verhuurt sedert meer dan 100 jaar energie, tijdelijke verlichting en noodstroomsystemen met een 24/24u service. Als verdeler van de CATERPILLAR stroomaggregaten en invoerder van de ROBIN SUBARU generatoren, beschikt het bedrijf over een verhuurpark bestaande uit meer dan 500 aggregaten en meer dan 200 lichtmasten.

Steunend op zijn ervaring als specialist in de verhuur van generatoren en/of energie, streeft LOCQUET ernaar de verhouding tussen verbruik en geleverd vermogen te optimaliseren. Het is immers zo dat een dieselgenerator bijna altijd onder zijn nominaal vermogen draait. Dit is weinig efficiënt en leidt tot een overmatig brandstofverbruik en de uitstoot van vervuilende deeltjes en CO2. 7 jaar geleden is het bedrijf begonnen met onderzoek op het terrein, met hybride systemen die als energiebuffer dienen tussen de gebruiker en de generator. Nu is dat uitgegroeid tot een milieuvriendelijk, maar vooral ook een zuinig alternatief. Het principe is eenvoudig: zodra de batterijen geladen zijn, gaat het stroomaggregaat in stand-by, om opnieuw op vol vermogen te starten wanneer de batterijen bijna leeg zijn.

Een besparing van meer dan 9.000 liter diesel!

BAM CONTRACTORS was dit jaar op zoek naar extra energie voor de Londenbrug aan het MAS in Antwerpen. In februari werd een standaard dieselaggregaat vervangen door een hybride systeem met batterijen dat eveneens gevoed wordt door zonnepanelen. Dankzij de vele zon, werd de verlichting van de loopbrug voor 83% gevoed door de batterij, met slechts 17% productietijd voor het aggregaat! Dat heeft tot nu toe geleid tot een besparing van meer dan 9.000 l brandstof, hetzij 30 minder CO2 dan een klassieke dieselgenerator.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.