NEWS

25 april 2018

NOOTEBOOM; nieuwe 80-tons oprit voor Manoovr met gieksleuf

De Manoovr categorie van NOOTEBOOM heeft nieuwe maatstaven gezet voor het vervoer van zware machines. De nieuwe 4-, 5- en 6-assige uitschuifbare Manoovr semidiepladers met gieksleuf zijn speciaal bestemd voor het vervoer van grondverzet- en bouwmachines.

Klik op de foto's om ze te vergroten

NOOTEBOOM ontwikkelde speciaal heavy duty opritten om deze machines die tot 80 ton wegen, op de laadvloer te kunnen laden. Elke oprit afzonderlijk is bestand tegen een wieldruk van 20 ton. En met deze nieuwe opritten bedraagt het nuttige laadvermogen van een 6-assige uitschuifbare Manoovr semidieplader van het 6 MPL-97-06 (VU) type 75,5 ton. De opritten vertonen slechts een 10° helling op het uiteinde om het op- en afrijden van lading te vergemakkelijken. In Frankrijk en Nederland bedraagt het wettelijke laadvermogen van de 6-assige uitschuifbare semidieplader 75,5 ton, terwijl dat in België 72 ton is.

Deze heavy duty Manoovr opritten ontwikkeld door NOOTEBOOM zijn achteraan versterkt. Zowel links als rechts van de gieksleuf mag de vloer met 30 ton belast worden, dus 60 ton in totaal.

Dankzij de geringe hoogte van de laadvloer blijft de Manoovr semidieplader bijvoorbeeld onder de 4,25 m transporthoogte voor een Caterpillar 352F graafmachine met een gewicht van 51 ton die bekend is om haar cabinehoogte van 3,37 m. Maar de 6-assige Manoovr kan ook instaan voor het vervoer van veel zwaardere machines, zoals de Caterpillar 374F, een machine van 73 ton, en dat dankzij de brede gieksleuf. De Manoovr oplossing vermijdt in dit geval het gebruik van een 4-assige pendelasdieplader met 2-assige Interdolly. I

nnovatie zit vaak in kleine details. De nieuwe opritten, de ultra sterke achterzijde van het laadvlak en de hydraulische heavy duty steunpoten zijn kleine nieuwigheden die de Manoovr tot de nieuwe maatstaf in deze klasse maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.