NEWS

27 april 2018

De Icarus 50.18 en de Pegasus 50.26 in wereldprimeur bij DIECI

De Italiaanse constructeur DIECI heeft een mooie reputatie opgebouwd in Europa, zowel in de landbouw als in de bouwsector, maar zijn verdeelnetwerk is vrij heterogeen. DIECI neemt deel aan INTERMAT Parijs om er zijn beste verreikermodellen en machines voor bouw en openbare werken voor te stellen.

Klik op de foto's om ze te vergroten

De bezoeker krijgt er tot zijn verrassing twee previews van het merk te zien: de Icarus 50.18 en de Pegasus 50.26. De nieuwkomer binnen het vaste verreikergamma van DIECI mikt op 5 ton tot 18 m. De dringende behoefte van de gebruikers en de verhuurmarkt in Europa aan veilige machines met vlotte en intuïtieve besturing vindt in de nieuwe Icarus 50.18 een concept dat volledig beantwoordt aan die vraag. Deze machine van 14,5 ton, die wordt aangedreven door een overlangs geplaatste KUBOTA Stage 4 motor +DOC +DPF +SCR van 85,1 kW, heft 5.000 kg tot een hoogte van 18 m.

Het onderstel van de nieuwe Icarus werd compleet herzien in het kader van de nieuwe modulaire benadering van de meest recente DIECI modellen. Dit nieuwe concept laat de constructeur toe dezelfde functionele onderdelen te gebruiken op machines van verschillende lijnen. Deze doorgedreven standaardisering leidt tot kostenbesparingen, een verbeterde betrouwbaarheid, vereenvoudigd onderhoud en een inkrimping van de ontwikkelings- en leveringstermijnen. De hydrostatische transmissie met elektronische bediening wordt bestuurd met door DIECI ontwikkelde software en biedt geavanceerde arm-, voertuig- en motorfuncties, met een optimalisering van het rendement en maximale veiligheid in alle gebruiksomstandigheden.

Het gamma van de roterende Pegasus verreikers is afgeleid in versies van 16 tot 30 m, met een capaciteit van 3,8 tot 6 ton. DIECI vult zijn gamma aan met de 50.26 die een hefhoogte van 26 m bereikt dankzij een nieuwe arm met 4 uitschuifbare segmenten die simultaan en proportioneel uitvouwen. De machine is uitgerust met een PFT NEF N45 Turbo Common Rail Stage 4/Tier IV final motor van 4,5 l en 127 kW. De hydrostatische transmissie is gekoppeld aan elektronische bediening met “inching” of kruippedaal en een mechanische versnellingsbak met servo en 2 versnellingen: één voor de toepassing en één voor het rijden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.