NEWS

23 November 2018

MERCEDES versterkt zijn positie bij STADSBADER en vervangt 21 vrachtwagens

STADSBADER stuurt elke dag gemiddeld zo’n 300 vrachtwagens de weg op. Hoewel de bouwonderneming transportopdrachten liever uitbesteedt, onderhoudt ze toch een vloot van 125 vrachtwagens en 100 chauffeurs om haar autonomie, reactiesnelheid en flexibiliteit te behouden.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Wie zich met de auto verplaatst, komt altijd wel een werf in de kleuren van STADSBADER tegen. Dit familiebedrijf uit Harelbeke behoort tot de grote Belgische ondernemingen uit de sector. De groep telt meer dan duizend werknemers. Het bedrijf dat actief is in openbare werken en infrastructuur, is ook aanwezig in aanverwante sectoren, zoals de productie van prefab betonelementen. Transport vormt dan ook een belangrijke schakel binnen zijn activiteit.

Johan STEENHAUT, van de aankoopafdeling van de onderneming, verklaart dat elk jaar vrachtwagens vervangen dienen te worden. “We gaan daarbij niet over één nacht ijs en we bestuderen grondig het aanbod van diverse merken. Het was zelfs heel spannend voor twee leveranciers.” Concessiehouder Gino LONCKE, van MERCEDES-BENZ garage GHISTELINCK in Waregem, preciseert: “De firma wou 2 kleine vrachtwagens en twee trekkers voor uitzonderlijk vervoer toevoegen aan haar vloot, waarvan één in staat moest zijn om tot 180 ton te vervoeren. STADSBADER koos voor een 8×4 ACTROS 4463 SLT met opleggersturing en een vaste koppelschotel. Dankzij een MTM van 43,8 ton met een vooras van 9 ton, een voorloopas van 8 ton en 2 aandrijfassen met een laadvermogen van 13,4 ton behaalden we de perfecte koppelschoteldruk van 30,641 ton. Deze SLT is eveneens uitgerust met een TRK koppeling en een 16-versnellingsbak.”

De hele bestelling betreft 21 voertuigen: een 8×4 ACTROS 4463 SLT en een 4×2 ACTROS 1845LS voor uitzonderlijk vervoer, de vervanging van 15 trekkers met vijf 4×2 Arocs 1843 LS, acht 4×4 Arocs 1843 AS en twee 4×2 Arocs 1843 LS HAD met hydraulisch aangedreven vooras, naast vier 4 kipperchassis 8×4 Tridem van het type AROCS 3236 LK voor de opbouw van een achteroverkipper, evenals een signalisatiewagen met open laadbak en een zaagwagen voor de opbouw van een gesloten laadkast, respectievelijk een ATEGO 916 L en Atego 1523 L.

“De AROCS bieden veel ruimte en zijn technisch perfect geschikt voor het vervoer van omvangrijke, zware ladingen. We hebben echt vertrouwen in de kwaliteit van de MERCEDES-BENZ producten. De helft van ons wagenpark bestaat uit vrachtwagens van dit merk”, besluit Johan STEENHAUT.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.