NEWS

9 april 2019

HYUNDAI HX10A: de jongste telg van de Koreaanse constructeur

Op de immens grote BAUMA beurs waar alle constructeurs hun grootste machines showen – als teken van hun macht en faam —, stelt de Koreaans constructeur die in dat domein overigens niets te leren heeft, evenwel een micrograafmachine van een ton voor, de HXA10, met originele elektro-hydraulische Twin Drive aandrijving.

Klik op de foto's om ze te vergroten

HYUNDAI stelt dit werktuig dat bestemd is voor werken in gesloten ruimten en stadsomgevingen in wereldprimeur voor. Zoals vermoed kon worden, is de HX10A gemakkelijk vervoerbaar en zijn omvang (spoorbreedte 700 mm) zorgt ervoor dat hij vlot door deuren passeert en met gemak in krappe ruimten beweegt. De opvouwbare ROPS-stang met twee stijlen verschaft de machine toegang tot gebouwen via standaard deuren.

De monogiek op zwenkframe garandeert zowel zijdelingse graafwerken langs een muur als graafwerken over de hele machinebreedte. De variabele onderwagen (730 mm / 700 – 860 mm) en blad zorgen voor de stabiliteit, waardoor grondwerken over de hele breedte van de rupsen mogelijk zijn. Ondanks haar bedrijfsgewicht van amper 1.000 kg, biedt de micrograafmachine een uitstekende hef- en opbreekkracht (8,9 kN). Ze wordt aangedreven door een YANMAR 3 TNV70 motor en levert een nettovermogen van 9,9 kW. Ze is eveneens standaard uitgerust met een hydraulische lijn voor de hamer.

Peter SEBOLD, Product Specialist bij HCEE, was verheugd om het specifieke hybride systeem van de machine voor te stellen. Dat biedt immers de optie van een elektrische aandrijving zonder enige uitstoot en met behoud van dezelfde prestaties. Het Twin Drive concept van HYUNDAI is een bijzondere oplossing voor alle toepassingen in gebouwen en in gevoelige zones met nultolerantie voor lawaai en vervuilende emissies. Het hydraulische vermogen dat nodig is voor de machinefuncties wordt overgedragen door een onafhankelijk elektro-hydraulisch systeem dat op het elektriciteitsnet is aangesloten. Dit systeem voedt de micrograafmachine met behulp van 10 m hydraulische slangen die onder de achteras verbonden zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.