NEWS

15 april 2019

CONNECT ENERGY LINK van MECALAC, de magie van innovatie

In zijn ruime expositie- en demonstratieruimte op BAUMA heeft de constructeur uit Annecy enkele nieuwigheden voorgesteld die allemaal omgeven zijn door de magie van innovatie. Waaronder een verdichter waaruit het stuur werd weggehaald om de toegang van de operator te verbeteren, een gamma AS swing loaders die de helft minder plaats nodig hebben op de grond en in de krapste ruimten kunnen werken, en een nieuwe 3MDX mini-knikdumper van 3 ton met eenzelfde cabine als die van de laders.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Maar het product waarin alle innovatie gebald is, dat esthetiek aan functionaliteit paart en de prestaties van de MECALAC machines en werktuigen verbetert, is de CONNECT ENERGY LINK snelkoppeling.

Dit pareltje getuigt van een slimme eenvoud. Het maakt de mens-machine interface nog gemakkelijker en veiliger, en geeft de functie werktuigdrager op de MECALAC graafmachines haar volle dimensie. Dankzij een ingenieus systeem verloopt de aansluiting van de hydraulische en elektrische lijnen met het hydraulische werktuig volkomen automatisch. De operator hoeft zijn werkpost niet meer te verlaten om het hydraulisch toebehoren manueel aan te sluiten. De intuïtieve herkenning die de machine elektrisch en hydraulisch aanpast aan het werktuig is het gevolg van de RFID (Radio Frequency Identification) technologie.

Deze gepatenteerde MECALAC innovatie verbindt een sensor op het einde van de knikarm op de MECALAC graafmachine met een elektronische chip op het hydraulische werktuig. De oorspronkelijke CONNECT versie werd reeds op INTERMAT 2015 bekroond, maar de huidige ENERGY LINK gaat nog een stap verder. MECALAC toonde in zijn stand de toekomstige “rototilt” die zich in de testfase bevindt en tegen 2020 op de markt zal verschijnen. Met deze unieke, eenvoudige en lichte interface op het uiteinde van de knikarm van de MECALAC graafmachine laat de globale aansluiting en herkenning van het hydraulische toebehoren alle 3D-bewegingen van een rototilt toe, zonder dat de operator zijn cabine hoeft te verlaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.