NEWS

19 januari 2020

KOMATSU upgradet zijn compacte wiellader WA80M

Deze categorie van KOMATSU schrankladers omvat 3 modellen: de WA70M-7, WA80-7 en WA100-8. Om te voldoen aan de Europese normen, evolueert het WA80-7-model met Stage IIIB motor naar het cijfer 8 door de introductie van een nieuwe KOMATSU S4D98E-6VHA-motor van 53,7 kW die voldoet aan de Europese Stage V normen. Maar de nieuwigheden van de WA80M-8 stoppen niet bij de motor ...

Klik op de foto's om ze te vergroten

De nieuwe, 3% krachtigere common-railmotor met directe injectie heeft geen Adblue® nodig om aan de emissienormen te voldoen. Hij biedt een aanzienlijke toename van het koppel met 30% ten opzichte van de vorige motor. Als gevolg daarvan profiteert de WA80M-8 van een hogere trekkracht en een veel grotere graafkracht dan het vorige model, terwijl hij minder brandstof verbruikt. De hefhoogte en de stortcapaciteit zijn ook verhoogd. De Easy Fork kinematica regelt het transport van ladingen parallel aan de grond zonder dat het niveau van de vorken of de bak moet worden aangepast. De volautomatische hydrostatische transmissie levert vermogen op alle vier de wielen met optionele rijsnelheden tot 40 km/u. Het zwaartepunt van de machine, dicht bij de grond, zorgt voor stabiliteit en garandeert een statische kiplast bij 40° van 3.965 kg. De compacte afmetingen, de standaard verwarmde achterruit, het nieuwe low-profile uitlaatpijpontwerp en de nieuwe motorkap zorgen voor een beter totaal- en achterzicht (volgens ISO 5006).

Het nieuwe multifunctionele TFT-LCD HD-kleurendisplay op de grote bedieningsmonitor kan in 15 talen worden weergegeven. De ergonomie van de bedieningselementen is gebaseerd op een meer wendbare multifunctionele PPC-hendel. De airconditioning en het optionele ECSS-systeem (Electronically Controlled Suspension System) zorgen voor comfort en productiviteit. Met de kantelcabine kunnen alle onderhouds- en servicewerkzaamheden snel en eenvoudig worden uitgevoerd. Een nieuwe, grotere ventilator heeft als optie omkeerbare bladen en met een reiniging om de 6.000 uur is de dieselpartikelfilter 10 jaar lang onderhoudsvrij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.