NEWS

21 april 2020

YANMAR zet de SmartAssist Remote in om zijn netwerk te versterken

De Japanse fabrikant ontwikkelt sedert enkele jaren telematicahulpmiddelen voor de controle en het onderhoud van de producten in zijn scheepvaart-, motor-, landbouw-, bouw- en energiedivisies. Sinds 2018 is de SmartAssist Remote interface geïnstalleerd in een aantal bouwmachines. Tot nu toe was de tool beschikbaar op de modellen vanaf de ViO26, maar de fabrikant breidt dit nu uit tot het hele assortiment.

Klik op de foto's om ze te vergroten

YANMAR biedt geavanceerde 24/7 tools voor beheer op afstand voor gebruikers van YANMAR tractoren, bouwmachines, aandrijfsystemen en grote hulpmotoren in bedrijf. Ter gelegenheid van de lancering van zijn SHIPSWEB software, een nieuwe beheertool voor hulpmotoren op zeeschepen, herinnert YANMAR eraan dat het SmartAssist Remote (SA-R) vlootbeheersysteem gebruik maakt van de nieuwste telematicatechnologieën.

Via 2 interfaces – TERRA voor machine-eigenaars en LUNA voor verhuurbedrijven en dealers – verschaft het operationele informatie en diensten op machines vanuit “Controller Area Network” bussen, die details over de werking ervan doorgeven. Dankzij de realtime informatie die op afstand wordt verstrekt, biedt het via een computer of smartphone een compleet zicht op het motortoerental, de instellingstoestand van een functie, de foutstatus, het brandstofverbruik, de werkuren enz. Het SA-R systeem maakt gebruik van de nieuwste satelliettechnologie, de signalen worden naar GPS satellieten gestuurd en gebruikt om de locatie van de machines te bepalen. De gegevens worden om de 30 seconden automatisch bijgewerkt om diefstalproblemen te voorkomen. Informatie over de locatie en de werking van de machine wordt via mobiele netwerken naar de dataservers van YANMAR gestuurd.

Het systeem stelt de operators in staat om, indien zij daartoe gemachtigd zijn, hun commentaren in te kijken en vast te leggen. Naast de registratie van gegevens, werkt SA-R op basis van waarschuwingen. Zodra zich een afwijking voordoet, wordt er een kennisgeving per e-mail verstuurd. Het type fout, het tijdstip van optreden en de locatie van de fout worden gedetailleerd in het bericht weergegeven. Met SA-R kan de dealer een geschiedenis bijhouden van de informatie omtrent onderhoud en periodieke inspecties.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.