NEWS

17 mei 2020

KOMATSU kondigt lancering van HD785-8 Stage V starre dumper aan

Er zijn veel wijzigingen aangebracht in deze nieuwe versie van de HD785-8, ter vervanging van het serie 7 model uit 2013. Deze dumper, die bestemd is voor steengroeven en mijnbouw, is uitgerust met dezelfde 12-cilinder KOMATSU motor als zijn voorganger, maar dan aangepast aan de EU Stage V emissienormen. Deze Komatsu SAA12V140E-7 motor ontwikkelt dus ondanks het nabehandelingssysteem hetzelfde vermogen van 895 kW.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Het passieve gasregeneratiesysteem maakt gebruik van 2 KOMATSU dieselroetfilters (KDPF) die geen tussenkomst vereisen. Er is geen selectieve katalytische reductie (SCR) en er is geen behoefte aan Diesel Exhaust Fluid (DEF) of AdBlue®. Een nieuwe hydraulisch aangedreven, omkeerbare koelventilator en het nieuwe modulaire radiatorsysteem zorgen voor de vloeistofkoeling.

Zeven versnellingen, een automatische versnellingsbak en twee achteruitversnellingen nemen deze dumper van 73,8 ton met 60 m3 kipper voor een maximale laadcapaciteit (met kop) van 92,2 ton op sleeptouw. Het ontwerp van de MacPherson voorophanging verleent de machine een zeer korte draaicirkel van 10,1 meter.

Net als zijn voorganger, biedt de HD785-8 een goede acceleratie op hellingen en uitstekende rijprestaties op vlak terrein (65 km/u). Het nieuwe Komatsu Traction Control System (KTCS) biedt onafhankelijk beperkte, maximale rijsnelheden leeg en geladen. De snelheidsregeling via Auto Retard Speed Control (ARSC) maakt het eenvoudig om een constante rijsnelheid in te stellen bij het afdalen.

De nieuwe Eco-meter en Eco-functie, in combinatie met de instelbare automatische vrijloopstop, zorgen voor een lager brandstofverbruik. De variabele vermogensregeling (VHPC) met modusselectiesysteem vereenvoudigt het gebruik.

De hertekende, ruimere cabine besteedt bijzondere aandacht aan de ergonomie met een nieuw dashboard en een groot meertalig kleurendisplay dat alle essentiële informatie weergeeft, evenals enkele schakelaars en knoppen voor directe toegang tot tal van functies en operationele gegevens. Nieuw is ook de verwarmde en geventileerde stoel met luchtvering.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.