NEWS

10 augustus 2020

Nieuw ontwerp voor de DOOSAN DL420-7 wiellader

Eind mei kondigde de Koreaanse fabrikant de lancering aan van zijn nieuwe gamma wielladers in DL-7 versie, met zijn DL420 die het pad effende sedert juni 2017. Wanneer het nieuwe model op de markt komt, blijkt het resultaat indrukwekkend. Het concept is compleet herzien. Het uiterlijk van de machine, die in Duitsland de 'if Design Award 2020' heeft gewonnen, bevestigt dit afdoend.

Klik op de foto's om ze te vergroten

De DL420-7 is uitgerust met een SCANIA DC13 Stage V 6-cilinder motor van 257 kW, wat dus 25 kW meer is dan het vorige model, en ontwikkelt een indrukwekkend koppel van 2196 Nm. De uitlaatgasnabehandeling vermijdt EGR (uitlaatgasrecirculatie), maar omvat selectieve katalytische reductie (SCR), katalytische oxidatie (DOC) en een langdurige roetfilter (DPF). De asverwijderingscyclus, regelbaar vanaf het instrumentenpaneel, treedt pas na meer dan 6.000 uur in werking.

De verhoudingen van de 5 versnellingen van de DOOSAN Powershift versnellingsbak werden geoptimaliseerd en gekoppeld aan een automatische terugschakelfunctie. Nieuwe versterkte assen verbeteren het draagvermogen en de vooras is uitgerust met een automatisch hydraulisch differentieelslot (HDL). De automatisch geveerde hefarmen (LIS) zijn uitgerust met een programmeerbare automatische hef- en bakretourstop.

De DL-7 serie is voorzien van een ergonomisch ontworpen 8″ bedieningspaneel en krijgt als eerste model in de industrie een halfautomatische deurfunctie met behulp van een “Doosan smart key”. De deur opent 180° en kan in geopende stand worden vergrendeld.

De grotere cabine biedt een nieuw, ruimer, stiller en comfortabeler interieur met veel beenruimte en een nieuwe opstelling van de gas- en rempedalen. Het visuele comfort voor de bestuurder werd verbeterd door de dode hoeken te verkleinen, terwijl het oppervlak van de voorruit met 14% is toegenomen ten opzichte van de vorige modellen. Het geluids- en trillingsniveau is verminderd door het gebruik van een centrale as en een schokdemper die een uitstekende duurzaamheid en stijfheid bieden.

De prestaties en efficiëntie van de wiellader, uitgerust met de grootste bak in zijn klasse (4,5 m3), zijn er aanzienlijk op vooruitgegaan dankzij zijn motorvermogen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.