NEWS

1 oktober 2020

De nieuwe LIEBHERR R940 sloopgraafmachine volgt de R944C op

In de categorie van de sloopgraafmachines vervangt het nieuwe R940 model de 944 (A-B & C) lijn die al meer dan 20 jaar bestaat en waarvan de C serie in 2006 haar debuut maakte.
LIEBHERR Frankrijk start de productie van de nieuwe R940 op in zijn vestiging in Colmar. De machine profiteert mee van de meer dan 50 jaar ervaring van de fabrikant op het gebied van sloopmachines.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Het model wint van versie tot versie 10 kW aan extra vermogen en levert nu 200 kW met de nieuwe LIEBHERR D944 A7-25 Stage V dieselmotor. Hij is uitgerust met een dieseloxidatiekatalysator (DOC), SCR-systeem, roetfilter (FAP) maar zonder EGR-klep (laag verbruik). Dit extra vermogen is welkom om hogere werktuiggewichten (3 ton) over een grotere reikwijdte (23 m arm) aan te kunnen, teneinde een goede productiviteit te garanderen.

De 55 / 64 ton machine wordt aangedreven door de Liebherr Demolition Control (LDC), een uitgebreid veiligheidsmechanisme dat de bestuurder informeert over elke beweging van de uitrusting die de stabiliteit van de graafmachine zou kunnen verminderen. Dankzij de herkenning van de lengte van geïnstalleerde uitrusting en gereedschappen, geeft het de positie van de sloopwerktuigen weer en garandeert zo de stabiliteit van de graafmachine op haar 600 mm brede rupsen. De actieve veiligheidscomponenten van de LDC, die ergonomisch in het gezichtsveld van de bestuurder zijn geplaatst, informeren hem in real time over de positie van de werktuigen en de houding van de machine, waarvan het aanraakscherm de informatie in kleur weergeeft. Wanneer een waarde een kritieke drempelwaarde overschrijdt, activeert de LDC automatisch een elektronische waarschuwing. Het systeem minimaliseert de kans op menselijke fouten.

Bovendien kan de cabine tot 30° worden gekanteld voor een optimaal zicht op het werkgebied. Ze kan worden uitgerust met luchtfiltratie voor een gezonde werkomgeving, terwijl op de R 940 Demolition ook een stofreductiesysteem door verneveling van het werkgebied kan worden geïnstalleerd. Er kan tevens een luchtcompressor worden voorzien voor het reinigen van de radiator en de cabine. Het hydraulisch variabele rupsonderstel vergemakkelijkt het transport en het contragewicht kan worden verwijderd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.