NEWS

30 oktober 2020

De 5 nieuwe AUSA modellen zijn aangekomen bij BIA Utility Partners

Tijdens een virtuele presentatie in juli van dit jaar stelde de Spaanse fabrikant AUSA vijf nieuwe modellen met aanzienlijke technologische verbeteringen voor. Twee DR601AHG & D300AHG knikdumpers, de C501H all terrain heftruck en twee nieuwe T204H en T235H verreikers. BIA, de officiële verdeler voor België, kondigt vandaag de beschikbaarheid van deze nieuwe modellen aan.

Klik op de foto's om ze te vergroten

Net zoals de 2 dumpers, waarover we al bericht hebben in maart en juli, zijn er ook ondergingen ook de2 nieuwe versies van de T235H en T204H verreikers verschillende evoluties. Volgens de fabrikant zijn beide machines volledig herzien. Ze onderscheiden zich door hun laadvermogen en maximale hoogte met 2,3 ton op 5 m voor de T235H en 2 ton op 4,2 m voor de T204H.

Wat meteen opvalt is hun vernieuwde look. Onder de motorkap delen beide hetzelfde mechanische platform met de nieuwe KUBOTA D1803-CR-T-E5B Euro Stage V 3-cilinder motor van 32 kW, die een koppel van 150,5 Nm ontwikkelt bij 1500 omwentelingen per minuut. Hij is zuiniger, maar in vergelijking met de 4-cilinder motor van het oude model heeft hij een iets lager vermogen (10%). De zijdelings gemonteerde telescooparm laat plaats voor een ruime cabine met behoud van de compactheid van de machine.

In de cabine bevindt zich het digitale scherm dat in de nieuwe modellen van de Catalaanse fabrikant is gemonteerd, een zeer intuïtieve interface die een snelle interactie en toegang tot het diagnosemenu en alle onderhoudsparameters mogelijk maakt. De unieke kanteling van de cabine vergemakkelijkt de toegang tot de onderhoudspunten. De cabine is beschikbaar in open, halfopen of gesloten uitvoering.

Drie stuurmodi (tweewiel- voor, vierwiel- en krabbesturing) zorgen voor een goede wendbaarheid in alle omstandigheden, met een inwendige draaicirkel van 3042 mm. De hydrostatische transmissie met twee snelheden drijft de machine aan met een maximumsnelheid van 24 km/u. Het connectiviteitssysteem werd eveneens verbeterd om de werktuigwissel te versnellen (met een optionele hydraulische snelkoppeling).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.