NEWS

3 januari 2018

De EvoQuip Bison 280, een nieuwe kaakbreker van Terex

EVOQUIP, by TEREX Corporation, biedt een vrij compleet gamma van compacte breek- en zeefmachines aan. De Ierse constructeur brengt nu een nieuwe mobiele machine op de markt, uitgerust met een Terex kaakbreker, de EvoQuip Bison 280 met een opening van 900 mm x 600 mm.

Klik op de foto's om ze te vergroten

De structuur van de machine is voorzien voor werken in steengroeven, bouw, sloop, recycling van asfalt of breekwerken onder contract. De flexibiliteit van de EvoQuip Bison 280 maakt hem niet alleen geschikt voor allerlei soorten natuursteen, met inbegrip van graniet, riviergrind en basalt, maar ook voor diverse recyclingtoepassingen, met inbegrip van bouw- en sloopafval, gerecycleerd beton, gerecupereerde dwarsliggers van spoorwegen.

Zijn compacte afmetingen (l 13,12 m x b 2,4 m x h 3,3m) vergemakkelijken zijn transport. Daarnaast maken de snelle montage (15 minuten volgens de constructeur) en het gebruiksgemak met intuïtieve bedieningen van de Bison 280 een toegankelijke oplossing voor kleine en middelgrote aannemers. Door zijn compactheid en gemakkelijk transport komt hij ook in aanmerking voor opdrachten in stadsomgevingen.

Deze machine van ongeveer 29 ton wordt aangedreven door een CAT C7.1 Tier 4 Final 6 cilinders in lijn dieselmotor van 142 kW. Een energiezuinige, directe aandrijving door koppeling en V-riemen zet de breker aan het werk zonder vermogensverlies en met uitstekende prestaties tot gevolg.

De vibrerende voedingseenheid regelt automatisch de materiaalstroom in de breker in functie van de motorbelasting, wat zorgt voor de handhaving van een optimale voeding in de kaak. De brede ruimte onder de breker en het doordachte tunneleffect garanderen een constante materiaalstroom, zelfs in de meest veeleisende recyclingtoepassingen. De voedingstrechter klapt hydraulisch naar beneden en de CSS kan op afstand afgesteld worden. De grizzly beschikt over een afvoer voor fijn materiaal en is zelfreinigend. Er werd bijzondere zorg besteed aan de goede bereikbaarheid van de onderhoudspunten, evenals de brandstoftoevoer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.