NEWS

7 maart 2019

Stage V versies van de DOOSAN minigravers en 22% extra vermogen

DOOSAN lanceert nieuwe versies van zijn DX62R-3 en DX63-3 minigraafmachines van 6 ton en van zijn DX85R-3 machine van 8 ton die voldoen aan de Stage V norm. Naast een aanzienlijk toename van het motorvermogen, betreft een ander belangrijk kenmerk van die machines van 6 ton hun hydraulische prestaties, met een maximaal debiet van 132 l/min.

Klik op de foto's om ze te vergroten

De nieuwe DX85R-3 Stage V graafmachine met kleine draaicirkel (RTS) en een gewicht van 8 ton is uitgerust met een YANMAR 4TNV98C “Common Rail” motor met rechtstreekse injectie die een vermogen ontwikkelt van 44,3 kW. Deze Stage V motor werkt met de EGR (recirculatie van de uitlaatgassen) en DPF (partikelfilter) nabehandelingstechnologie.

De nieuwe Stage V versies van de DOOSAN DX62R-3 met kleine draaicirkel en DX63-3 met gewone overhang achteraan worden aangedreven door dezelfde YANMAR 4TNV98C motor die 22% extra vermogen levert ten opzichte van de modellen van de voorgaande generatie. Dat leidt voor beide machine tot grote opbreekkrachten: 4,4 ton op de bak en 2,9 ton op de graafarm. De trekkracht bedraagt 5,6 ton en de rijsnelheid is gelijk aan 2,6 km/u in trage versnelling en 4,7 km/u in snelle versnelling.

Alle nieuwe graafmachines worden met precisie en gemak bestuurd dankzij de linker en rechter besturingsconsoles die ergonomisch binnen handbereik van de bestuurder geplaatst zijn. De proportionele, hydraulische bedieningshendels stellen de operator in staat om het hydraulische load sensing systeem met souplesse en precisie te bedienen, wat betere prestaties garandeert en soepele en efficiënte gecombineerde bewegingen mogelijk maakt. Het proportionele duimwiel staat in voor de bediening van de hydraulische hulpcircuits (Aux1 en Aux2), de giekverstelling en de zijdelingse kanteling van het hulpstuk. De cabine is voorzien van een 5,7” LCD kleurenscherm waarop de operator het hydraulisch hulpdebiet kan regelen, evenals andere functies zoals de bewaking van de onderhoudsintervallen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.